lunes, 24 de agosto de 2009

AR DE TOURIÑAN

Aire de Touriñan

É verdade, meu querido Conde. Ainda parece que foi onten cando moi neno acompanhei minha nai ata Vimianzo em um autubús da empresa Guillén. Minha nai sufria de um mal reumático, e a solução de meu pai foi levala a um concello de augas térmicas, non sei donde.

Vostede terá observado a cantidade de costarivas que hay antes de chegar a Vimianzo.Tamén ainas costabaixos no sentido oposto, mais eu lembro as que subian, porque xuntinho à parte baixa o ronroneo do motor avisava que todos os transeuntes deviam descer e colaborar no esforzo do barreiro’s diesel em alcanzar o cume. Dentro do autubús so ficavam o condutor por razões obvias, miña nai, que non conseguia baixar do vehículo, e mais eu, porque meu peso de neno era insignificate para o esforzo muscular da tropa de viandantes. Daquela, a estrada no tiña um pingo de piche, era de puro barro, como de barro puro eran os homens que empurravan o protótipo do futuro pegaso. Eso si, as cunetas estavan libres da maleza que em moitos tramos hoje infetan as carreteras. Em Vimianzo separanme póla primeira vez de meus pais. Eles seguerian camiño hacia as augas termais e eu, no colo da miña tia Madalena, tiña como destino a casa dos meus abuelos, em Camariñas.

Aos sete anos de idade, la pólos 47, um primo novayorquino, fillo da madalena, exibindo um portensoso aiga que non cabia na calle de arriba, nos levou em um paseo hacia as rias baixas. Chegamos ata o rio Ezaro, que era donde terminava a carretera que hoxe leva às rias baixas. A carretera de Muros empezaba depois do rio, que podia ser atravesada em chalana, se coincidise ter naquele momento um barqueiro com disposición de facer a travesia.

Todas esas praias que vostede, meu amigo Conde, teve o placer de conhecelas neste glorioso milênio, eu conhecin ainda na pureza da sua virgindade, e a miña relación de coito amistoso com as suas augas completava a beleza paisagista que vostede (talvez mítico flagelado das Filipinas) tem o orgullo de ver. É unha beleza austera, de profundo sentimento humano, que fai bem ao nosso íntimo, que acalma o pulso frenético dos corações manchados por tanta disciplina urbana.

É da miña fe creer que esta visión da gloria celestial é devida a um emigrante que fixo de seus aforros firme intención para que seus paisanos da vila Junqueira no tivesen que padecer, sobre os tufos de diñeiro, a agonia da ignoracia sobre o mundo que nos rodeia. Estou seguro que vostede há de querer volver ao cabo Fisterra para ter unha visión do mundo infinito, camiñado pólos altos dos baixos montes, a estibordo de Sardiñeiro, no altiplano de Duio, onde me escondo nas tardes mornas do outono para ver o sol enrubescer por ciúmes da beleza que contemplo.

Ande mais um pouco, meu solidário amigo, siga pólos caminhos que levan a Castromiñan, contorne Rapadoira póla esquerda e siga pelo camiño de Canosa ata Lires. Atravese o rio Castro para adentrar no resquício do paraíso que ainda respira pureza nos dificiles dias que asoballan o extremo mais occidental do continente euroasiático. Na visión idílica de Campos e Moreira estará vostede respirando o ar que eterniza as almas que contemplan o nosso cabo Touriñan.

No hay comentarios:

Publicar un comentario