lunes, 11 de mayo de 2009

O SEGREDO DO DEMO

... O segredo do demo está no tempero que é característica própria dos italianos, dos portugueses ou dos españois,...

Ai, ai, ai, aiaiaiai, meu santiño! O demo non é malo. Ti mo contas hoxe adespois que a choiva arrancou os meus cabelos loiros e o gusanillo está à espreita de chupar os meus santos ósos, qué de tan santos custalles a subir os degraus da escalinata que conduce o corpo a seus aposentos.

Foi Zeus! Foi Zeus, eu sabia-o. Foi Zeus , aquele primata disfarzado de divino, quen puxo fogo na vela que agora se apaga e fixo-me chegar ata aqui para decirme que non sabe por que ata aqui cheguei. Tamén non o sabe o español que conocin anteonte no Carrefour, nin o outro, tamén español, que proseou comigo onte no festejo do dia das mães. Ambolosdous me recoñecian pelo piar inconfundible de um paxaro español. Eu, nun estalar de dedos, al momento respondi-lles: vostedes son españois! De feito, un era de Almería e o outro de una aldea calquera da Cataluña. Os tres tiñamos en común a condición sublime da identidade española. E no había xeito de disfraza-lo, inda que falásemos fluentemente os tres unha lingua que non era española.

Foi bon ser español numa terra onde as amazonas puxeran medo aos entrépidos soldados da Castela e aos fogosos mariñeiros de Toledo. Sem embargo, como consecuencia da intoxicación pólo capitaliño da telefônica e os desalmados intereses da financiación santanderina, ser español arremeda um sentemento de perigo agregado ao perigo real da vela autoconsumida. E non adianta, meu santiño, querer botar o antifaz da ignorância pois por aqui o demo pode non ser tan malo pero tamén non é bobo e sabe distinguir côa sapiência típica del demônio um siciliano de um galego ou um napolitano de um catalán ou ainda (o que poderia ser mais difícil) diferenciar um português de Trás os Montes de um português de Coimbra. O segredo do demo está no tempero que é característica própria dos italianos, dos portugueses ou dos españois, inda que estes últimos, um pouco mofados da sua gloriosa historia, queiranse defenir como casteláns de um burgo medieval, galegos da Galia romana ou cataláns do império aragonês à beira do Ebro.

No hay comentarios:

Publicar un comentario