domingo, 26 de julio de 2009

ALBOR DA GRORIA


Ontem foi um dia calquer. Como calquer dia, o sol apareceu para iluminar os oios que dan luz a miña esistencia. Como todos os días, inda que onten as nubens poñaban cor cincento às cousas da vida, asaltaronme lembranças de algumas saudades e das poucas esperanzas depositadas no santo Santiago a primeira vez que o conocin, ao participar de uma escursión liderada pólo andaluz Pedro Galán nos primórdios da década dos cincuenta.

Alba da groria pontifica um dia de inverno numa pensión italiana no bairro do Bras. Eu facia parte da colônia emigrante e compartia o lugar com um emigrante romano, um joven coma eu, sem eira nen beira pero especializado no labradio de joias de luxo. Em unha habitación do piso de arriba, pensionaba meu amigo Alfonso Leira Gira, um rapaz pouco mais veio ca eu, a quen coñecin cando todos os outros emigrantes nos abandonaran no porto dos Santos.

Alfonso esmerava-se em falar o galego español comigo. Era um galego delicioso, pontillado com forte joljeo e graciosa intervención da gaita para falar do gueves e o lugo de Lujo. Alfonso, esse ilustre descoñecido de todos os galegos, foi pra min, despois do meu pai, o galego mais fiel e honrado que conocin no mundo. Compartimos a angustia de ver as pesetas desfalleceren ao mesmo tempo que pasaban os dias e as debedas, contraídas para dormir em habitación decente, aumentavam perigosamente.

O dia anterior da asignatura de um contrato laboral, Alfonso levoume conel à residência de um seu paisano, tamén emigrante e guarda noturno em unha recente creada empresa alemán. O nosso café matutino foi bananas. Ceramos o capital adquirindo cada um unha ducia de plátanos em um desos carriños callejeros, portadores de bactérias de todalas clases. Do Brás ata a praza da Se, subimos colgados na bandoleira de um bonde (trólebus). Era unha atitude común entre os mozos do lugar para economizar alguns cruceiros. Esse comportamento tamén habiao nos troles da Cruña e a min non constaba que fose um pecado exigente do deber de confesalo ao cura da parroquia. Da praza da Se até a residência do paisano do meu amigo Alfonso, caminãmos a pe durante uns dez kilómetros ou mais. Non encontramos o paisano de Alfonso, pero a sua esposa, que tamén era galega do mesmo lugar, nos recebeu com aquela alegria típica de um galego encontrando outro galego abandoado à sorte em unha terra descoñecida. Ela non tiña moitos cartos, a sua fortuna dependia do sueldo do marido, e, xá daquela, mal daba pra chegar ao fin do mês. Comemos na sua casa um delicioso e singelo arroz com feijão. Ao despedirnos, chamou de lado Alfonso Leira, beijoulle a testa e puxo nas suas mans um puñado de crurceiros que ela aseguraba que daria para pagar o bonde e mais algumas ducias de bananas. Alfonso, meu bo samaritano, repartiu as perrachicas comigo em cantidades iguais.

Santiago somos todos nos - dice Albor que há dicho Pedrayo. Oxalá algun dia a memoria dos galegos, de todos e calquer galego, sexa o obradoiro a repinicar ortigas milagreiras dos bos leiras e dos bos regos e fazelos relumiar regando-os co albor da groria.

No hay comentarios:

Publicar un comentario