jueves, 6 de enero de 2011

XAIXAN


En este tempestuoso día en que todo lo imitamos para alegría juvenil de los niños de cualquier edad, me atrevo repicar el sentimiento de Al delante de lo que escribe o mar Xaixán ( Omar Jayyam) en su famoso Robaiyyat (roba e xá) de los años del primer centenario del segundo milenio.

Vota viño, taberneiro.
Fai da tua língua a mais linda rosa.
Bota viño, taberneiro,
Non escondas a dozura que aflora a nosa.
Na miña prisión eu che pido
Non me abandones no obradoiro do olvido;
Sigamos unidos no compostella santo,
Atentos ao que alcanza o ouvido
E non me arranquedes do camiño
Con voso zascandil  espiño.

Hago mio el epigrama de un exvoto bronceado por el cráter de la luna brillando en un cielo tropical.

Coma o rio, ou coma o vento,
Van pasado os dias
E hoxe éme todo indiferente:
O que foi onten, o que virá c’otempo.

Moito pedin na vida. Algo conseguín do tempo: un xardin, unha dulce donzela, un xarro de viño, un paraíso no inferno e un poleiro no paraíso; lampíridos  que se apagan na noite cálida, vermes a me espreitar na cova obscura. E así eu vou indo sin saber por qué por aqui eu ando: iñorante do motivo que me trouxe, receoso do destino que me cadre.


Sou areia na luz dos oios. Dou voltas ao seu redor.  Sou un grano perdido no mundo temporal.

Pedí ao sol: Non pares ti  nunca;  eres a brisa do alvorecer, a bruma da noite,  o murmúrio dos prados;  o vento no cume do monte,  internizas-te nas ladeiras  que se esparrama ata o mar. Ti es o mastro e o timon, o motor e a quilla. Eu sou o coral do arrecife donde a nave fondea. Ti es o árbol, Eu, o loro prendido nas tuas ramas.
Silencio.
Pensemos.
Es una voz, Tiene aire de música. Viene de una flauta. Suena a chispa de piedra convertida en grito de metal. Vexo duas borboletas bordeando o candil. Vexo a Rosa… e un ruiseñor perdido na sua fragancia.  A todos ordenei sua existência circulando no mundo con abundante intelixencia  para subir …e saber caer ,,, e saber discernir o que é e o non pode ser .
Tú que conoces Jelalludin, el único entre todos, dime quien yo soy y yo te diré quien tú eres.

No hay comentarios:

Publicar un comentario